یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۳۲:۲۷

با لغو تحریم‌ها
همکاری دریایی ایران و هند گسترش می‌یابد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کشتیرانی ایران و هند گفت: با لغو تحریم‌ها بسیاری از موانع موجود در راه تجارت و حمل و نقل دریایی میان ایران و هند برداشته و زمینه افزایش چشمگیر صادرات فراهم می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا مهندس جمشید خلیلی که به همراه هیات تجاری کشورمان به دهلی نو سفر کرده است، از توافق دو کشور ایران و هند برای گسترش حمل و نقل دریایی خبر دارد و گفت: پس از لغو تحریم‌ها و محدودیت ها، همکاری دریایی دو کشور گسترش می‌یابد.


خلیلی با اشاره به اینکه در این سفر مهمترین مسایل و مشکلات کشتیرانی ایران و هند مطرح و دو طرف برای رفع آن توافق کردند گفت: در حال حاضر مجوزهای کشتیرانی به صورت یک ساله صادر می‌شود که در گفت وگو با مقام‌های هندی با قول مساعد آنها، قرار شد این مجوزها به صورت دایمی صادر شود تا مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی برطرف شود. مدیرعامل کشتیرانی ایران و هند با اشاره به مشکلات تردد برخی از کشتی‌های ایرانی در آب‌های هند گفت: در گفت وگو با مقام‌های هندی همچنین اقدامات لازم برای ایجاد تسهیلات و تردد کشتی‌های ایرانی فراهم شد.


وی با اشاره به ویژگی‌های حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از ارزانترین راه‌های انتقال کالا به ایرنا گفت: با توافق‌های صورت گرفته، زمینه رونق چشمگیر تجارت و بازرگانی و افزایش حمل و نقل دریایی میان دو کشور فراهم می‌شود. خلیلی به ظرفیت کشتیرانی ایران و هند اشاره کرد و گفت: دو کشور از امکانات بسیار خوب بندری و کشتیرانی برخوردار هستند و گسترش همکاری‌ها در این بخش می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه تجارت و بازرگانی میان دو کشور فراهم کند.


وی افزود: در حال حاضر حجم بالایی از کالاهای صادراتی دو کشور به صورت فله و کانتینری با کشتی جابجا می‌شود و حمل و نقل دریایی جایگاه ویژه‌ای در تجارت و بازرگانی میان دو کشور دارد. مدیرعامل کشتیرانی ایران و هند به تاثیر برنامه جامع اقدام مشترک و لغو تحریم‌ها در توسعه حمل و نقل دریایی و تجارت میان ایران و هند اشاره کرد و گفت: با لغو تحریم‌ها بسیاری از موانع موجود در راه تجارت و حمل و نقل دریایی میان دو کشور برداشته می‌شود و زمینه افزایش چشمگیر صادرات فراهم می‌شود. ایران و هند در سال‌های اخیر برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح‌های ترانزیتی و حمل و نقل در بندرچابهار اقدامات مناسبی انجام دادند که این امر می‌تواند به رونق هرچه بیشتر تجارت میان دو کشور کمک کند.



  کد خبر : 807
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :